Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną
§1. Definicje
- Operator – HEROZ Jacek Gliszczyński z siedzibą w Sierakowicach (83-340) przy ulicy gen. Okulickiego 7. NIP: 5892023348
- Usługi – aplikacja umieszczona pod adresem: https://app.kalendo.pl i inne związane z nią usługi dodatkowe służące do zarządzania przedsiębiorstwem, dostarczane przez Operatora na warunkach określonych w niniejszym regulaminie
- Serwis – internetowa platforma należąca do Operatora, umieszczona pod adresem https://app.kalendo.pl
- Portal – internetowa platforma informacyjna należąca do Operatora, umieszczona pod adresem https://kalendo.pl
- Regulamin – niniejszy regulamin, określający warunki świadczenia Usług przez Operatora oraz warunki korzystania przez Użytkowników z Serwisu.
- Polityka Prywatności – integralna część Regulaminu, zawierająca zasady przechowywania i przetwarzania danych osobowych. Dostępna pod adresem: https://kalendo.pl/polityka-prywatnosci/
- Klient Biznesowy – osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną, powierzająca Operatorowi świadczenie usług.
- Klient Końcowy – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną wyposażoną w zdolność prawną z którą Klient Biznesowy zawiera umowę, której przedmiotem jest korzystanie z usług oferowanych przez Klienta Biznesowego
- Opłata Abonamentowa – wynagrodzenie wnoszone przez Klienta Biznesowego za plan abonamentowy z góry za dany Pakiet wybrany przez Klienta Biznesowego
- Użytkownik – Klient Biznesowy oraz każda osoba lub podmiot, któremu Klient Biznesowy udzielił dostępu do Konta, poprzez utworzenie profilu o określonych uprawnieniach na warunkach niniejszego Regulaminu
- Konto – wyodrębniona i zabezpieczona hasłem część Serwisu zawierająca zbiór danych dotyczących Klienta Biznesowego, umożliwiająca korzystanie przez Użytkownika z Usług.
- Pakiet – zakres Usług świadczonych przez Operatora na rzecz Użytkownika, w zależności od zgłoszonego przez Użytkownika zapotrzebowania, za którego dostarczenie Operatorowi należy się wynagrodzenie zgodnie z Cennikiem. Czas ważności pakietu wynosi 30, 90 lub 365 dni.
- Okres Próbny – 14 dni kalendarzowych licząc od dnia utworzenia konta w serwisie, w czasie których Klient Biznesowy uzyskuje jednorazowo dostęp do serwisu bez konieczności uiszczania wynagrodzenia.
- Zablokowanie Konta – uniemożliwienie Użytkownikowi korzystania z Konta, z przyczyn i w warunkach określonych w regulaminie.
- Usunięcie Konta – trwałe usunięcie Konta, Użytkowników oraz wszelkich danych powiązanych z Kontem.
- Zawieszenie Konta – uniemożliwienie Użytkownikowi dodawania, edytowania i usuwania nowych i już istniejących elementów (danych) w Serwisie, z jednoczesnym zachowaniem możliwości podglądu dotychczas wprowadzonych danych, z przyczyn i w warunkach określonych w regulaminie.
- Umowa – umowa zawarta poprzez Formularz Rejestracyjny pomiędzy Operatorem, a Klientem Biznesowym na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie, której przedmiotem jest dostęp i zasady korzystania z Serwisu oraz Usług świadczonych przez Operatora drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.).
- Pomoc Techniczna – wsparcie Klienta Biznesowego w zakresie obsługi Konta
- Przerwa Techniczna – okres, w którym Operator wykonuje prace konserwacyjne, aktualizacyjne lub naprawcze, związane z koniecznością usunięcia awarii.
- Formularz Rejestracyjny – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający utworzenie Konta.
- Rejestracja – wypełnienie przez Klienta Biznesowego elektronicznego formularza rejestracyjnego znajdującego się w Serwisie poprzez podanie wskazanych w formularzu danych oraz przesłanie ich Operatorowi za pomocą dostępnej w formularzu opcji. Dokonanie Rejestracji skutkuje utworzeniem Konta oraz rozpoczęciem Okresu Próbnego;
- Cennik – udostępniona informacja o opłatach należnych Operatorowi za Usługi świadczone odpłatnie na rzecz Użytkowników za pośrednictwem Serwisu.
- Hasło – ciąg znaków umożliwiający Użytkownikowi autoryzowany dostęp do Serwisu.
§2. Postanowienia ogólne
- Umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą prawidłowego wypełnienia przez Klienta Biznesowego Formularza Rejestracyjnego i zaakceptowania Regulaminu oraz Polityki prywatności.
- Warunkiem korzystania z Usług i Serwisu przez Użytkownika jest akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności.
- Klient Biznesowy uzyskuje dostęp do Konta po podaniu swojego adresu e-mail oraz Hasła. Użytkownik zobowiązany jest nie ujawniać jakiejkolwiek osobie trzeciej Hasła i ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek jego ujawnienia.
- Klient Biznesowy może w dowolnym momencie zrezygnować z posiadania Konta, zgłaszając Operatorowi odpowiedni wniosek w tym zakresie na adres e-mail: [email protected] lub w w serwisie po zalogowaniu na swoje Konto. Dokonana już opłata za wykupione Pakiety nie zostaje zwracana. Rezygnacja z posiadania konta skutkuje bowiem rozwiązaniem Umowy i Usunięciem Konta.
- Umowa jest zawierana wyłącznie pomiędzy Operatorem a Klientem Biznesowym. Operator nie zawiera umów z Klientami Końcowymi.
§3. Prawa i obowiązki Klienta Biznesowego oraz Użytkowników
- Klient Biznesowy i Użytkownicy, którym Klient Biznesowy udzielił dostępu do Konta, są wyłącznymi dysponentami danych przez nich wprowadzonych i zapisanych na tym Koncie.
- Klient Biznesowy nie może przenosić praw i obowiązków wynikających z Umowy na osoby trzecie.
- Klient Biznesowy jest zobowiązany do:
- przestrzegania postanowień Regulaminu;
- korzystania z Usług zgodnie z ich przeznaczeniem i dostępnymi funkcjami;
- podania prawdziwych i kompletnych danych podczas zawierania umowy;
- niezwłocznej aktualizacji danych Klienta Biznesowego w przypadku ich zmiany;
- uiszczania wynagrodzenia, zgodnie z Cennikiem;
- Użytkownik uzyskuje dostęp do nieodpłatnej pomocy technicznej, przez cały okres trwania umowy.
§4. Prawa i obowiązki Operatora
- Operator świadczy usługi w zakresie wybranym przez Klienta Biznesowego.
- Operatorowi przysługuje prawo do Zablokowania Konta Klienta Biznesowego gdy stwierdzi:
- naruszenia przez Klienta Biznesowego lub Użytkownika, któremu Klient Biznesowy udzielił dostępu do konta postanowień regulaminu;
- użytkowania przez Klienta Biznesowego lub Użytkownika, któremu Klient Biznesowy udzielił dostępu do konta w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
- używania Konta w sposób niezgodny z prawem lub w sposób naruszający dobre obyczaje bądź niezgodnie z jego przeznaczeniem;
- powzięcia przez Operatora uzasadnionych wątpliwości, co do prawdziwości danych wskazanych podczas Rejestracji;
- prowadzenie innych działań niepożądanych mających na celu spowolnienie lub zablokowanie m.in. Serwisu lub serwera;
- Operatorowi przysługuje prawo do Usunięcia Konta gdy stwierdzi:
- brak ważnego Okresu Abonamentowego oraz brak aktywności na koncie przez okres co najmniej 180 dni;
- Operator może wypowiedzieć Umowę z ważnych przyczyn leżących po jego stronie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 14 dni, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca, w szczególności w przypadku:
- cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków prowadzenia działalności przez Operatora, w szczególności w następstwie wydania decyzji administracyjnej, innego orzeczenia lub zmiany prawa;
- utraty przez Operatora możliwości technicznych, finansowych lub organizacyjnych, pozwalających wykonywać Umowę na dotychczasowym poziomie;
- zmiany charakteru działalności prowadzonej przez Operatora;
- wycofania Serwisu z obrotu;
- Użytkownik jest informowany o Zablokowaniu Konta po jej dokonaniu za pomocą komunikatu wyświetlanego w Serwisie oraz poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta Biznesowego przy rejestracji konta.
- Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania Przerw Technicznych, związanych z zapewnieniem świadczenia usług jak najwyższej jakości.
- Operator dołoży wszelkich starań, aby Przerwy Techniczne trwały przez możliwie jak najkrótszy okres, w czasie gdy aktywność Użytkowników w Serwisie jest niska (godziny nocne).
- W razie wystąpienia awarii Serwisu Operator będzie dążył do jej niezwłocznego usunięcia.
- Operator nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych informacji o Użytkownikach i ich Klientach Końcowych innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie Użytkownika, lub też na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez użytkowników przepisów prawa.
§5. Świadczenie usług
- Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta z Klientem Biznesowym z chwilą dokonania przez Klienta Biznesowego Rejestracji w Serwisie. Umowa wiąże strony przez okres na jaki został opłacony Abonament. Po tym okresie następuje Zawieszenie Konta (tryb „tylko do odczytu”). Świadczenie Usług jest zawieszone do chwili dokonania Opłaty. W przypadku usunięcia Konta na warunkach wskazanych w Regulaminie Umowa ulega rozwiązaniu.
- Każdorazowe odwiedziny Serwisu oznaczają akceptację niniejszego regulaminu.
- Po zawarciu umowy, następuje aktywacja konta w serwisie na okres próbny.
- W czasie trwania okresu próbnego, jak również po jego zakończeniu Klient Biznesowy ma możliwość złożenia zamówienia wybranego przez siebie pakietu.
- Zamówienie pakietu złożone zostać powinno za pośrednictwem zamieszczonego w Serwisie formularza.
- W przypadku niezłożenia zamówienia w czasie trwania okresu próbnego, Konto Klienta Biznesowego zostanie zawieszone, do czasu złożenia przez niego zamówienia.
- Klient Biznesowy w czasie trwania umowy, w każdym czasie może złożyć zamówienie na usługi dodatkowe.
- Wypowiedzenia umowy oraz oświadczenie o braku woli kontynuowania umowy można za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected] lub za pomocą formularza w serwisie.
- Operator może wypowiedzieć umowę, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzień okresu rozliczeniowego, następującego po okresie rozliczeniowym, w czasie którego trwania złożone zostało wypowiedzenie.
§6. Wynagrodzenie
- Klient Biznesowy wyraża zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych.
- W przypadku nieuiszczenia wynagrodzenia w terminie wygaśnięcia bieżącego okresu rozliczeniowego, Konto Klienta Biznesowego zostanie zawieszone ( przestawione w tryb „do odczytu”), do czasu uiszczenia wynagrodzenia.
- Faktura VAT za opłatę abonamentową zostanie wystawiona w momencie zaksięgowania wpłaty.
§7. Reklamacje
- Klientowi Biznesowemu przysługuje prawo do składania reklamacji dotyczących świadczonych usług.
- Reklamacje należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected] lub poprzez formularz dostępny w Serwisie.
- Reklamacja powinna zawierać takie dane jak dane Klienta Biznesowego, pozwalające na jego identyfikację oraz opis przedmiotu reklamacji.
- Reklamacje będące następstwem niestosowania się do treści Regulaminu nie będą przez Operatora rozpatrywane.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Operator poinformuje Klienta Biznesowego w terminie 21 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego zostało wysłane zgłoszenie reklamacyjne.
§8. Odpowiedzialność
- Operator ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe wyłącznie z jego winy umyślnej.
- Odpowiedzialność Operatora jest ograniczona do wysokości trzykrotności miesięcznej Opłaty Abonamentowej.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług w całości lub części na rzecz Użytkowników. Operator nie jest również odpowiedzialny za szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług i usunięcia Konta Użytkownika naruszającego Regulamin.
- Operator nie ponosi ponadto odpowiedzialności za:
- jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Użytkowników z Usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa,
- utratę przez Użytkowników danych spowodowanych działaniem czynników zewnętrznych (np. awaria sprzętu) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Operatora (działanie osób trzecich),
- szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług będącego następstwem okoliczności, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa, działania i zaniechania osób trzecich itp.),
- podanie przez Użytkowników nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy rejestracji Konta, nieprzestrzeganie przez Użytkowników warunków Regulaminu,
- działania lub zaniechania dostawców usług internetowych oraz awarie i zakłócenia w działaniu sieci internetowej, za pośrednictwem której Użytkownik korzysta z Serwisu,
- skutki wynikające z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie loginu lub Hasła Użytkownika,
- następstwa działań podjętych przez Użytkowników i stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu,
- przerwy w świadczeniu Usługi zaistniałe z przyczyn niezależnych od Operatora,
- prawdziwość danych osobowych podanych przez Użytkownika w trakcie Rejestracji.
- nieosiągnięcie celów oczekiwanych przez Klienta Biznesowego w ramach Umowy, w szczególności w postaci uzyskania nowych Klientów Końcowych, wzrostu sprzedaży itd.
- nieprzydatności Usług do celu założonego przez Klienta Biznesowego;
- błędy w Serwisie wpływające na sposób świadczenia usług przez Klienta Biznesowego na rzecz Klienta Końcowego;
- skutki Zawieszenia Konta;
- skutki Zablokowania Konta;
- skutki Usunięcia Konta
- brak dostępu do Usług z przyczyn leżących po stronie Użytkownika;
§9. Warunki techniczne
- W celu prawidłowego korzystania z Serwisu oraz Usług niezbędny jest:
- komputer lub urządzenie mobilne posiadające dostęp do sieci Internet, wyposażone w aktualną przeglądarkę internetową
- brak zainstalowanych wtyczek lub aplikacji blokujących treści i JavaScript, np: AdBlock
§10. Dane Klienta Biznesowego
- Zasady przechowywania i przetwarzania danych osobowych określone zostały w Polityce Prywatności, stanowiącej integralną część Regulaminu.
- Operator nie jest administratorem danych osobowych wprowadzonych przez Użytkowników w ramach Konta Klienta Biznesowego.
- Użytkownik jest zobowiązany do uzyskania odpowiedniej zgody na przetwarzanie danych osobowych klienta przez Operatora, przed ich podaniem w Serwisie oraz ponosi pełną odpowiedzialność za skutki niedopełnienia tego obowiązku.
§11. Prawa na dobrach niematerialnych
- Wszelkie prawa do utworów, w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz.631 z późn. zm.), stanowiących część Serwisu lub Portalu, w tym zarówno do całego utworu, jak i jego fragmentów, a w szczególności do elementów tekstowych, graficznych oraz elementów programistycznych generujących i obsługujących Serwis lub pozwalających na korzystanie z Usługi są zastrzeżone na rzecz Operatora.
- Operator udziela Użytkownikowi niewyłącznej i niemożliwej do przeniesienia licencji na korzystanie z Serwisu, w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Usług przez czas trwania Umowy, wyłącznie w zakresie funkcjonalności udostępnionych mu przez Operatora, zgodnie ze złożonym przez Użytkownika zamówieniem. Użytkownik nie uzyskuje jakichkolwiek praw, w tym praw własności intelektualnej ponad te wyraźnie określone treścią Umowy. W tym w szczególności Użytkownik nie jest uprawniony do uzyskania jakichkolwiek plików źródłowych.
§12. Postanowienia końcowe
- Operator zachowuje prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu.
- Operator zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian w regulaminie.
- Zmiany Regulaminu są publikowane na Portalu, a ponadto Klienci Biznesowi zostaną powiadomieni o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile Operator posiada adres e-mail Klienta Biznesowego).
- Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać najwcześniej po 7 (słownie: siedmiu) dniach od powiadomienia, o którym mowa w ust. 3.
- Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
- Korzystanie z Serwisu przez Użytkowników po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza ich akceptację i nie wymaga składania przez Użytkownika żadnego odrębnego oświadczenia.
- Zmiana Cennika nie wpływa na ceny Usług już opłaconych.
- Jeżeli poszczególne postanowienia regulaminu zostaną uznane w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność czy skuteczność pozostałych jego postanowień.
- Spory pomiędzy Operatorem a Użytkownikami dotyczące świadczenia Usług w pierwszej kolejności rozstrzygane będą na drodze polubownej, a w razie jej bezskuteczności rozpoznawane będą przed sądem właściwym według siedziby Operatora.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 maja 2023 r.