Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną

§1. Definicje
  1. Operator – HEROZ Jacek Gliszczyński z siedzibą w Sierakowicach (83-340) przy ulicy gen. Okulickiego 7. NIP: 5892023348
  2. Usługi – aplikacja umieszczona pod adresem: https://app.kalendo.pl i inne związane z nią usługi dodatkowe służące do zarządzania przedsiębiorstwem, dostarczane przez Operatora na warunkach określonych w niniejszym regulaminie
  3. Serwis – internetowa platforma należąca do Operatora, umieszczona pod adresem https://app.kalendo.pl
  4. Portal – internetowa platforma informacyjna należąca do Operatora, umieszczona pod adresem https://kalendo.pl
  5. Regulamin – niniejszy regulamin, określający warunki świadczenia Usług przez Operatora oraz warunki korzystania przez Użytkowników z Serwisu.
  6. Polityka Prywatności – integralna część Regulaminu, zawierająca zasady przechowywania i przetwarzania danych osobowych. Dostępna pod adresem: https://kalendo.pl/polityka-prywatnosci/
  7. Klient Biznesowy – osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną, powierzająca Operatorowi świadczenie usług.
  8. Klient Końcowy – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną wyposażoną w zdolność prawną z którą Klient Biznesowy zawiera umowę, której przedmiotem jest korzystanie z usług oferowanych przez Klienta Biznesowego
  9. Opłata Abonamentowa – wynagrodzenie wnoszone przez Klienta Biznesowego za plan abonamentowy z góry za dany Pakiet wybrany przez Klienta Biznesowego
  10. Użytkownik – Klient Biznesowy oraz każda osoba lub podmiot, któremu Klient Biznesowy udzielił dostępu do Konta, poprzez utworzenie profilu o określonych uprawnieniach na warunkach niniejszego Regulaminu
  11. Konto – wyodrębniona i zabezpieczona hasłem część Serwisu zawierająca zbiór danych dotyczących Klienta Biznesowego, umożliwiająca korzystanie przez Użytkownika z Usług.
  12. Pakiet – zakres Usług świadczonych przez Operatora na rzecz Użytkownika, w zależności od zgłoszonego przez Użytkownika zapotrzebowania, za którego dostarczenie Operatorowi należy się wynagrodzenie zgodnie z Cennikiem. Czas ważności pakietu wynosi 30, 90 lub 365 dni.
  13. Okres Próbny – 14 dni kalendarzowych licząc od dnia utworzenia konta w serwisie, w czasie których Klient Biznesowy uzyskuje jednorazowo dostęp do serwisu bez konieczności uiszczania wynagrodzenia.
  14. Zablokowanie Konta – uniemożliwienie Użytkownikowi korzystania z Konta, z przyczyn i w warunkach określonych w regulaminie.
  15. Usunięcie Konta – trwałe usunięcie Konta, Użytkowników oraz wszelkich danych powiązanych z Kontem.
  16. Zawieszenie Konta – uniemożliwienie Użytkownikowi dodawania, edytowania i usuwania nowych i już istniejących elementów (danych) w Serwisie, z jednoczesnym zachowaniem możliwości podglądu dotychczas wprowadzonych danych, z przyczyn i w warunkach określonych w regulaminie.
  17. Umowa – umowa zawarta poprzez Formularz Rejestracyjny pomiędzy Operatorem, a Klientem Biznesowym na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie, której przedmiotem jest dostęp i zasady korzystania z Serwisu oraz Usług świadczonych przez Operatora drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.).
  18. Pomoc Techniczna – wsparcie Klienta Biznesowego w zakresie obsługi Konta
  19. Przerwa Techniczna – okres, w którym Operator wykonuje prace konserwacyjne, aktualizacyjne lub naprawcze, związane z koniecznością usunięcia awarii.
  20. Formularz Rejestracyjny – formularz dostępny w Serwisie umożliwiający utworzenie Konta.
  21. Rejestracja – wypełnienie przez Klienta Biznesowego elektronicznego formularza rejestracyjnego znajdującego się w Serwisie poprzez podanie wskazanych w formularzu danych oraz przesłanie ich Operatorowi za pomocą dostępnej w formularzu opcji. Dokonanie Rejestracji skutkuje utworzeniem Konta oraz rozpoczęciem Okresu Próbnego;
  22. Cennik – udostępniona informacja o opłatach należnych Operatorowi za Usługi świadczone odpłatnie na rzecz Użytkowników za pośrednictwem Serwisu.
  23. Hasło – ciąg znaków umożliwiający Użytkownikowi autoryzowany dostęp do Serwisu.
§2. Postanowienia ogólne
  1. Umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą prawidłowego wypełnienia przez Klienta Biznesowego Formularza Rejestracyjnego i zaakceptowania Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  2. Warunkiem korzystania z Usług i Serwisu przez Użytkownika jest akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności.
  3. Klient Biznesowy uzyskuje dostęp do Konta po podaniu swojego adresu e-mail oraz Hasła. Użytkownik zobowiązany jest nie ujawniać jakiejkolwiek osobie trzeciej Hasła i ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek jego ujawnienia.
  4. Klient Biznesowy może w dowolnym momencie zrezygnować z posiadania Konta, zgłaszając Operatorowi odpowiedni wniosek w tym zakresie na adres e-mail: [email protected] lub w w serwisie po zalogowaniu na swoje Konto. Dokonana już opłata za wykupione Pakiety nie zostaje zwracana. Rezygnacja z posiadania konta skutkuje bowiem rozwiązaniem Umowy i Usunięciem Konta.
  5. Umowa jest zawierana wyłącznie pomiędzy Operatorem a Klientem Biznesowym. Operator nie zawiera umów z Klientami Końcowymi.
§3. Prawa i obowiązki Klienta Biznesowego oraz Użytkowników
  1. Klient Biznesowy i Użytkownicy, którym Klient Biznesowy udzielił dostępu do Konta, są wyłącznymi dysponentami danych przez nich wprowadzonych i zapisanych na tym Koncie.
  2. Klient Biznesowy nie może przenosić praw i obowiązków wynikających z Umowy na osoby trzecie.
  3. Klient Biznesowy jest zobowiązany do:
    • przestrzegania postanowień Regulaminu;
    • korzystania z Usług zgodnie z ich przeznaczeniem i dostępnymi funkcjami;
    • podania prawdziwych i kompletnych danych podczas zawierania umowy;
    • niezwłocznej aktualizacji danych Klienta Biznesowego w przypadku ich zmiany;
    • uiszczania wynagrodzenia, zgodnie z Cennikiem;
  4. Użytkownik uzyskuje dostęp do nieodpłatnej pomocy technicznej, przez cały okres trwania umowy.
§4. Prawa i obowiązki Operatora
  1. Operator świadczy usługi w zakresie wybranym przez Klienta Biznesowego.
  2. Operatorowi przysługuje prawo do Zablokowania Konta Klienta Biznesowego gdy stwierdzi:
    • naruszenia przez Klienta Biznesowego lub Użytkownika, któremu Klient Biznesowy udzielił dostępu do konta postanowień regulaminu;
    • użytkowania przez Klienta Biznesowego lub Użytkownika, któremu Klient Biznesowy udzielił dostępu do konta w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
    • używania Konta w sposób niezgodny z prawem lub w sposób naruszający dobre obyczaje bądź niezgodnie z jego przeznaczeniem;
    • powzięcia przez Operatora uzasadnionych wątpliwości, co do prawdziwości danych wskazanych podczas Rejestracji;
    • prowadzenie innych działań niepożądanych mających na celu spowolnienie lub zablokowanie m.in. Serwisu lub serwera;
  3. Operatorowi przysługuje prawo do Usunięcia Konta gdy stwierdzi:
    • brak ważnego Okresu Abonamentowego oraz brak aktywności na koncie przez okres co najmniej 180 dni;
  4. Operator może wypowiedzieć Umowę z ważnych przyczyn leżących po jego stronie, z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 14 dni, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca, w szczególności w przypadku:
    • cofnięcia, ograniczenia, wygaśnięcia, zmiany uprawnień lub warunków prowadzenia działalności przez Operatora, w szczególności w następstwie wydania decyzji administracyjnej, innego orzeczenia lub zmiany prawa;
    • utraty przez Operatora możliwości technicznych, finansowych lub organizacyjnych, pozwalających wykonywać Umowę na dotychczasowym poziomie;
    • zmiany charakteru działalności prowadzonej przez Operatora;
    • wycofania Serwisu z obrotu;
  5. Użytkownik jest informowany o Zablokowaniu Konta po jej dokonaniu za pomocą komunikatu wyświetlanego w Serwisie oraz poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta Biznesowego przy rejestracji konta.
  6. Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania Przerw Technicznych, związanych z zapewnieniem świadczenia usług jak najwyższej jakości.
  7. Operator dołoży wszelkich starań, aby Przerwy Techniczne trwały przez możliwie jak najkrótszy okres, w czasie gdy aktywność Użytkowników w Serwisie jest niska (godziny nocne).
  8. W razie wystąpienia awarii Serwisu Operator będzie dążył do jej niezwłocznego usunięcia.
  9. Operator nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych informacji o Użytkownikach i ich Klientach Końcowych innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie Użytkownika, lub też na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez użytkowników przepisów prawa.
§5. Świadczenie usług
  1. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta z Klientem Biznesowym z chwilą dokonania przez Klienta Biznesowego Rejestracji w Serwisie. Umowa wiąże strony przez okres na jaki został opłacony Abonament. Po tym okresie następuje Zawieszenie Konta (tryb „tylko do odczytu”). Świadczenie Usług jest zawieszone do chwili dokonania Opłaty. W przypadku usunięcia Konta na warunkach wskazanych w Regulaminie Umowa ulega rozwiązaniu.
  2. Każdorazowe odwiedziny Serwisu oznaczają akceptację niniejszego regulaminu.
  3. Po zawarciu umowy, następuje aktywacja konta w serwisie na okres próbny.
  4. W czasie trwania okresu próbnego, jak również po jego zakończeniu Klient Biznesowy ma możliwość złożenia zamówienia wybranego przez siebie pakietu.
  5. Zamówienie pakietu złożone zostać powinno za pośrednictwem zamieszczonego w Serwisie formularza.
  6. W przypadku niezłożenia zamówienia w czasie trwania okresu próbnego, Konto Klienta Biznesowego zostanie zawieszone, do czasu złożenia przez niego zamówienia.
  7. Klient Biznesowy w czasie trwania umowy, w każdym czasie może złożyć zamówienie na usługi dodatkowe.
  8. Wypowiedzenia umowy oraz oświadczenie o braku woli kontynuowania umowy można za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected] lub za pomocą formularza w serwisie.
  9. Operator może wypowiedzieć umowę, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na ostatni dzień okresu rozliczeniowego, następującego po okresie rozliczeniowym, w czasie którego trwania złożone zostało wypowiedzenie.
§6. Wynagrodzenie
  1. Klient Biznesowy wyraża zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych.
  2. W przypadku nieuiszczenia wynagrodzenia w terminie wygaśnięcia bieżącego okresu rozliczeniowego, Konto Klienta Biznesowego zostanie zawieszone ( przestawione w tryb „do odczytu”), do czasu uiszczenia wynagrodzenia.
  3. Faktura VAT za opłatę abonamentową zostanie wystawiona w momencie zaksięgowania wpłaty.
§7. Reklamacje
  1. Klientowi Biznesowemu przysługuje prawo do składania reklamacji dotyczących świadczonych usług.
  2. Reklamacje należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected] lub poprzez formularz dostępny w Serwisie.
  3. Reklamacja powinna zawierać takie dane jak dane Klienta Biznesowego, pozwalające na jego identyfikację oraz opis przedmiotu reklamacji.
  4. Reklamacje będące następstwem niestosowania się do treści Regulaminu nie będą przez Operatora rozpatrywane.
  5. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Operator poinformuje Klienta Biznesowego w terminie 21 dni roboczych od daty otrzymania reklamacji, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego zostało wysłane zgłoszenie reklamacyjne.
§8. Odpowiedzialność
  1. Operator ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe wyłącznie z jego winy umyślnej.
  2. Odpowiedzialność Operatora jest ograniczona do wysokości trzykrotności miesięcznej Opłaty Abonamentowej.
  3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług w całości lub części na rzecz Użytkowników. Operator nie jest również odpowiedzialny za szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług i usunięcia Konta Użytkownika naruszającego Regulamin.
  4. Operator nie ponosi ponadto odpowiedzialności za:
    • jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim, powstałe w wyniku korzystania przez Użytkowników z Usług w sposób sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa,
    • utratę przez Użytkowników danych spowodowanych działaniem czynników zewnętrznych (np. awaria sprzętu) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Operatora (działanie osób trzecich),
    • szkody wynikłe na skutek braku ciągłości dostarczania Usług będącego następstwem okoliczności, za które Operator nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa, działania i zaniechania osób trzecich itp.),
    • podanie przez Użytkowników nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy rejestracji Konta, nieprzestrzeganie przez Użytkowników warunków Regulaminu,
    • działania lub zaniechania dostawców usług internetowych oraz awarie i zakłócenia w działaniu sieci internetowej, za pośrednictwem której Użytkownik korzysta z Serwisu,
    • skutki wynikające z wejścia przez osoby trzecie w posiadanie loginu lub Hasła Użytkownika,
    • następstwa działań podjętych przez Użytkowników i stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu,
    • przerwy w świadczeniu Usługi zaistniałe z przyczyn niezależnych od Operatora,
    • prawdziwość danych osobowych podanych przez Użytkownika w trakcie Rejestracji.
    • nieosiągnięcie celów oczekiwanych przez Klienta Biznesowego w ramach Umowy, w szczególności w postaci uzyskania nowych Klientów Końcowych, wzrostu sprzedaży itd.
    • nieprzydatności Usług do celu założonego przez Klienta Biznesowego;
    • błędy w Serwisie wpływające na sposób świadczenia usług przez Klienta Biznesowego na rzecz Klienta Końcowego;
    • skutki Zawieszenia Konta;
    • skutki Zablokowania Konta;
    • skutki Usunięcia Konta
    • brak dostępu do Usług z przyczyn leżących po stronie Użytkownika;
§9. Warunki techniczne
  1. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu oraz Usług niezbędny jest:
    • komputer lub urządzenie mobilne posiadające dostęp do sieci Internet, wyposażone w aktualną przeglądarkę internetową
    • brak zainstalowanych wtyczek lub aplikacji blokujących treści i JavaScript, np: AdBlock
§10. Dane Klienta Biznesowego
  1. Zasady przechowywania i przetwarzania danych osobowych określone zostały w Polityce Prywatności, stanowiącej integralną część Regulaminu.
  2. Operator nie jest administratorem danych osobowych wprowadzonych przez Użytkowników w ramach Konta Klienta Biznesowego.
  3. Użytkownik jest zobowiązany do uzyskania odpowiedniej zgody na przetwarzanie danych osobowych klienta przez Operatora, przed ich podaniem w Serwisie oraz ponosi pełną odpowiedzialność za skutki niedopełnienia tego obowiązku.
§11. Prawa na dobrach niematerialnych
  1. Wszelkie prawa do utworów, w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2006 r. Nr 90, poz.631 z późn. zm.), stanowiących część Serwisu lub Portalu, w tym zarówno do całego utworu, jak i jego fragmentów, a w szczególności do elementów tekstowych, graficznych oraz elementów programistycznych generujących i obsługujących Serwis lub pozwalających na korzystanie z Usługi są zastrzeżone na rzecz Operatora.
  2. Operator udziela Użytkownikowi niewyłącznej i niemożliwej do przeniesienia licencji na korzystanie z Serwisu, w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  3. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Usług przez czas trwania Umowy, wyłącznie w zakresie funkcjonalności udostępnionych mu przez Operatora, zgodnie ze złożonym przez Użytkownika zamówieniem. Użytkownik nie uzyskuje jakichkolwiek praw, w tym praw własności intelektualnej ponad te wyraźnie określone treścią Umowy. W tym w szczególności Użytkownik nie jest uprawniony do uzyskania jakichkolwiek plików źródłowych.
§12. Postanowienia końcowe
  1. Operator zachowuje prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu.
  2. Operator zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian w regulaminie.
  3. Zmiany Regulaminu są publikowane na Portalu, a ponadto Klienci Biznesowi zostaną powiadomieni o planowanej zmianie treści Regulaminu drogą elektroniczną, poprzez wiadomość e-mail (o ile Operator posiada adres e-mail Klienta Biznesowego).
  4. Zmiany Regulaminu zaczynają obowiązywać najwcześniej po 7 (słownie: siedmiu) dniach od powiadomienia, o którym mowa w ust. 3.
  5. Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia.
  6. Korzystanie z Serwisu przez Użytkowników po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza ich akceptację i nie wymaga składania przez Użytkownika żadnego odrębnego oświadczenia.
  7. Zmiana Cennika nie wpływa na ceny Usług już opłaconych.
  8. Jeżeli poszczególne postanowienia regulaminu zostaną uznane w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność czy skuteczność pozostałych jego postanowień.
  9. Spory pomiędzy Operatorem a Użytkownikami dotyczące świadczenia Usług w pierwszej kolejności rozstrzygane będą na drodze polubownej, a w razie jej bezskuteczności rozpoznawane będą przed sądem właściwym według siedziby Operatora.
  10. Regulamin obowiązuje od dnia 1 maja 2023 r.